- 2022. július 1. napjától kezdődően a biztosítottnak nem kell előzetesen a háziorvosától, beutaló orvosától semmilyen nyomtatványt, igazolást kérnie ahhoz, hogy az utazási költségét el tudja számolni.
- A megjelenések igazolására az egészségügyi szakellátás igénybevételekor fog sor kerülni, egy erre a célra létrehozott, a NEAK által üzemeltetett informatikai rendszerben (ELUKER).
- A biztosított utazási költségtérítés iránti igényének az informatikai rendszerben való rögzítéséről az egészségügyi szolgáltató az ambuláns lapon, zárójelentésen vagy egyéb dokumentumon köteles tájékoztató szöveget elhelyezni.
- Kiemelten fontos az orvos és a biztosított közötti együttműködés (az orvos kérdezzen rá, a biztosított pedig jelezze, ha utazási költségtérítést kíván igénybe venni), és a megjelenésre vonatkozó adatok orvos általi rögzítése, mert erre utólagosan csak üzemzavar esetén kerülhet sor.
-Utazási költségtérítést érintő szakmai kérdésekben a Magyar Államkincstár kollégái (penzbeli@allamkincstar.gov.hu), az ELUKER rendszerrel kapcsolatos kérdésekben pedig a NEAK munkatársai (helpdesk@neak.gov.hu) tudnak információval szolgálni.
A KIFIZETÉST KÜLÖN KÉRELMEZNI KELL !!!
- 2022.július 01-től az utazási költségtérítés iránti kérelmet a biztosítottaknak be lehet nyújtani - Ügyfélkapus hozzáféréssel - elektronikus úton is.
Az elektronikus ügyintézés révén a biztosítottak kényelmesen, akár otthonról is intézhetik az utazási költségtérítéssel kapcsolatos ügyeiket.
- A kérelem beküldhető papír alapon is postán, valamint személyesen is be lehet nyújtani a kormányhivatalnál, kormányablaknál. A papír alapú kérelem letölthető a Magyar Államkincstár honlapjáról.